L3Xa
L3Xa
  8 Octubre 2008 (pierwszy post)

Witam :and:

Musze napisac za pomoca jakich rozpuszczalnikow mozna wydobyc witamine C i witamine A z surowcow roslinnych

Wszystko by bylo fajne gdybym jeszcze to wiedziala:wtf: prosze o pomoc:and:

Ader
Ader
  8 Octubre 2008
Konto usunięte
Konto usunięte: witamine C

askorbinaza
L3Xa
L3Xa
  8 Octubre 2008

@Ader:
w googlach pisze ze ona niszczy witamine C:and:

Sylar
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 15
Sylar
  8 Octubre 2008

witamine A tłuszcem bo jest rozpuszczalna w tłuszczach a jak C niewiem ale cos poszukam

Deathbreaker
Deathbreaker
  8 Octubre 2008
Konto usunięte
Konto usunięte: TŻ nie znacie tego

Jestem w technikum na profilu technologia żywności , dobrze trafiłaś :)

Konto usunięte
Konto usunięte: A

Jest rozpuszczalna w tłuszczach (ADEK)
Reszta witamin jest rozpuszczana w wodzie np. witamina C.

Ten. teges tylko nie wiem czy Ci o to chodziło :mrgreen:
Deathbreaker
Deathbreaker
  8 Octubre 2008

Jeszcze zapomniałem ,że C oprócz w wodzie to jeszcze w alkoholu etylowym i metylowym.

L3Xa
L3Xa
  8 Octubre 2008
Konto usunięte
Konto usunięte: Jestem w technikum na profilu technologia żywności , dobrze trafiłaś :)

uhu uhu :mrgreen:
w rozpuszczalnikach to chyba dobrze podales mi:woot: tylko nie wiem czy tak ja wlasnie mozna wydobyc z surowca roslinnego:woot:
Deathbreaker
Deathbreaker
  8 Octubre 2008
Konto usunięte
Konto usunięte: w rozpuszczalnikach to chyba dobrze podales mi

Jestem pewny.

Konto usunięte
Konto usunięte: tylko nie wiem czy tak ja wlasnie mozna wydobyc z surowca roslinnego

Ja pamiętam jak się tłuszcz wydobywa z nasion słonecznika i nie tylko... Muszę pomyśleć i zobaczyć w książce z 1-szej klasy od technologii może tam coś będzie napisane na ten temat (a powinno:)
L3Xa
L3Xa
  8 Octubre 2008
Konto usunięte